piątek, 31 października 2014

Dbasz o swoje nogi?

Czy męczą Cię opuchnięte i zmęczone stopy, bolące łyki i widoczne żylaki?
Chcesz walczyć albo przeciwdziałać pojawianiu się ich na Twoich nogach?




Żylaki to jedna z najbardziej powszechnych chorób cywilizacyjnych dzisiejszych czasów. 
Zaczyna się od uczucia ciężkich nóg, obrzęków, pajączków. 
Po pewnym czasie zmian nie da się już cofnąć. 
Kiedy więc należy zacząć stosować profilaktykę? 


Jak więc sprawić, żeby nogi były zdrowe i piękne przez wiele lat? 
Szybką i skuteczną ulgę w przypadku pierwszych objawów takich jak obrzęki, zmęczenie nóg przyniosą profilaktyczne produkty uciskowe Veera przeciwżylakowa. 
Rajstopy ze stopniowaną kompresją poprawiają krążenie, redukują obrzęk i uczucie ciężkości nóg. Stopniowany ucisk skierowany od kostki ku górze pomaga naszym żyłom przepompować krew do serca. 
Ważne to jest zwłaszcza wtedy, gdy wykonujemy pracę siedzącą lub stojącą sprzyjającą powstawaniu żylaków. Produkty Veera wyróżnia skuteczność osiągana dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu i wielkości ucisku oraz niezwykła trwałość i jakość wykonania! Dzięki włóknom Lycry oraz wzmocnionej pięcie i palcach, rajstopy są bardzo trwałe i zapewniają prawidłowe ułożenie wyrobu na nodze oraz właściwe rozmieszczenie ucisku. Rajstopy Veera są eleganckie. Produkty Veera Przeciwżylakowa nie różnią się wyglądem od klasycznych rajstop! 
Co dadzą Ci produkty Veera Przeciwżylakowa? 
- przynoszą ulgę zmęczonym nogom 
- poprawiają krążenie krwi 
-zapobiegają pierwszym zmianom żylakowym 
- zapobiegają pojawianiu się pajączków 
- sprawiają, że po całym dniu Twoje nogi są nadal lekkie



Do testu dostałam dwa produkty, które znajdziecie na stornie VEERA


 Tego można uniknąć

Bacznie obserwując nasz organizm możemy spostrzec pierwsze symptomy choroby i zapobiec jej rozwojowi. Skurcze mięśni łydek, obrzęk, bóle, uczucie ciężkości i zmęczenia nóg, pojawienie się drobnych czerwono-fioletowych żyłek – to powinno postawić nas na nogi!Wizyta u lekarza w pewnych przypadkach może okazać się potrzebna, ale warto też zmienić tryb życia i samemu zająć się problemem. Jeżdżąc na rowerze, pływając, biegając czy nawet wykonując proste ćwiczenia w domu – ograniczamy ryzyko powstawania żylaków.



Co można zrobić, aby zapobiec wystąpieniu żylaków?
  • unikaj nadmiernego przyrostu masy ciała
  • unikaj długiego stania lub siedzenia oraz zakładania nogi na nogę
  • odpoczywaj i śpij z lekko uniesionymi nogami, a gdy siedzisz opieraj je na podnóżku, ponieważ to ułatwi krążenie krwi
  • nie dźwigaj ciężkich rzeczy
  • prowadź aktywny styl życia: wykonuj ćwiczenia każdego dnia, pływaj, chodź na spacery
  • nie wkładaj uciskającej i krępującej ruchy odzieży, ani skarpet czy podkolanówek ze zbyt obcisłym i wrzynającym się ściągaczem
  • noś wygodne obuwie: buty z szerokimi noskami i na niewysokich obcasach (te powyżej pięciu centymetrów blokują mięśnie łydek, najlepsze będą dwu-cztero centymetrowe). Dlaczego nie nosić zupełnie płaskich butów? Bo w nich ciężar ciała nadmiernie obciąża stopy i utrudnia krążenie.
  • zadbaj o odpowiednią dietę: produkty bogate w błonnik oraz witaminy (szczególnie wit.C i PP), ogranicz ilość soli
  • profilaktycznie noś specjalne rajstopy przeciwżylakowe lub pończochy przeciwżylakowe o zmiennym, trójstopniowym ucisku, które odpowiednio uciskając poszczególne partie nóg, działają jak masaż i wspomagają krążenie krwi i limfy.
  • ulgę przyniosą ci też masaże stóp szorstką myjką, naprzemienne polewanie ich zimną i ciepłą wodą oraz moczenie w letniej wodzie z solami do nóg

Skuteczność naszych działań możemy zwiększyć stosując jedną z najstarszych metod leczenia chorób żył, czyli terapię uciskową. To sposób opracowany już przez starożytnych i wykorzystywany przez wieki i pokolenia. Można zastosować elastyczne bandaże. Ale teraz – dzięki nowoczesnym technologiom – w miejsce owijania się bandażami uciskowymi możemy użyć wygodnych, delikatnych i miękkich ubrań – skarpet, podkolanówek, rajstop czy pończoch przeciwżylakowych. To taka walka z żylakami dla leniwych. A także dla tych, którym brak czasu i sił na inne formy. I dla tych, którzy chcą zwiększyć skuteczność wysiłków.




Profilaktyka

Należy pamiętać o tym, że dużo łatwej jest zapobiegać niż leczyć. Dlatego też w początkowym stadium choroby żylakowej stosuje się  profilaktykę, która ma na celu poprawienie przepływu krwi oraz wzmocnienie ścian naczyń.  Na tym etapie bardzo ważne jest stosowanie metody uciskowej. Zaleca się noszenie rajstop lub podkolanówek o stopniowanym ucisku, które efektywnie zmniejszają obrzęk i poprawiają przepływ krwi w żyłach. Dodatkowo można stosować preparaty doustne poprawiające napięcie ścian naczyń żylnych.

W leczeniu ważne jest stosowanie jednocześnie różnych metod terapeutycznych oraz profilaktycznych zapobiegających postępowi i powikłaniom choroby.

W artykule leczenie znajdziesz krótki test, który pomoże Ci zidentyfikować, czy Twoje dolegliwości mogą świadczyć o początku choroby.



Jak mi się nosi rajstopy i pończochy?
Bardzo wygodnie!
Początkowo miałam problem z założeniem ich, tak wiem że to śmieszne, ale moje łydki nie przypominają szczupłych więc uciskowe rajstopy i ich nakładanie wyglądały komicznie. Mąż pękał ze śmiechu, ale kiedy się w nie wcisnęłam  mogłam ich nie ściągać. Po całym dniu biegania po mieście, moje nogi nie były spuchnięte obolałe.
Pomyślałam no cóż idę zrobić dzieciom w przedszkolu warsztat zajmie mi to sporą część dnia....
 wskoczyłam w nowe ulubione rajstopy, spódnicę i pędem, kilka godzin w przedszkolu z gromadą dzieci, zabawy, kucania, siedzenie na dywanie, a im zupełnie nic...
 Potem jeszcze spacer w deszczu- matce się nie chciało długo na mpk czekać to złapał ją deszcz. 
Nogom nic, nie było bólu opuchnięcia... 



Wpis powstał we współpracy z Veera. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz